דיאלוג ושיתוף פעולה בין דתי, פיתוח יוזמות משותפות וקידום הבנה הדדית
פיתוח והעברת תוכניות חינוכיות בנושא זכויות אדם, פלורליזם דתי וסובלנות
פעילות לקידום זכויות חברתיות וכלכליות, מאבק בעוני ואפליה, וקידום שוויון הזדמנויות
נוכחות מגנה עבור חקלאים פלסטינים, סיוע בגישה לאדמות ותיעוד הפרות זכויות אדם
אודות הארגון
אירועים קרובים
תמכו בפעילות שלנו
תכנים אחרונים
החוט המשולש לא במהרה ינתק
לפני המפגש עם עשו, יעקב עוצר ומתחיל בצעד הקריטי של לימוד (חקירה וידיעה). במקום לפעול מתוך הנחות ישנות בנות עשרות שנים לגבי אחיו, הוא בודק את מצבו הנוכחי של עשו. מכאן אנו לומדים ששינוי עמוק חייב להישען על בהירות אינטלקטואלית. בין אם מדובר בלימוד תורה ובין אם בחקירה מעמיקה של עוול מערכתי- תיקון יעיל מחייב אותנו לשאול תחילה: מהי המציאות המאומתת שלפנינו, ומהי הידיעה הנדרשת כדי להתמודד עמה?
חוזה חדש
"וַיִּדַּר יַעֲקֹב, נֶדֶר לֵאמֹר: אִם-יִהְיֶה אֱלֹהִים עִמָּדִי, וּשְׁמָרַנִי בַּדֶּרֶךְ הַזֶּה אֲשֶׁר אָנֹכִי הוֹלֵךְ, וְנָתַן-לִי לֶחֶם לֶאֱכֹל, וּבֶגֶד לִלְבֹּשׁ. וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם, אֶל-בֵּית אָבִי; וְהָיָה יְהוָה לִי, לֵאלֹהִים. וְהָאֶבֶן הַזֹּאת, אֲשֶׁר-שַׂמְתִּי מַצֵּבָה–יִהְיֶה, בֵּית אֱלֹהִים; וְכֹל אֲשֶׁר תִּתֶּן-לִי, עַשֵּׂר אֲעַשְּׂרֶנּוּ לָךְ." (בראשית כח, כ-כב)
האם אבינו יעקב, הצדיק מעמיד תנאים לאלוהים?!
נוסיף ונאמר שבחלום עצמו יעקב כבר מקבל הבטחה: (ח,טו) "וְהִנֵּה אָנֹכִי עִמָּךְ, וּשְׁמַרְתִּיךָ בְּכֹל אֲשֶׁר-תֵּלֵךְ, וַהֲשִׁבֹתִיךָ, אֶל-הָאֲדָמָה הַזֹּאת: כִּי, לֹא אֶעֱזָבְךָ, עַד אֲשֶׁר אִם-עָשִׂיתִי, אֵת אֲשֶׁר-דִּבַּרְתִּי לָךְ".
אז מה רוצה יעקב עוד?